Przenoszenie działalności stacjonarnych do internetu staje się coraz popularniejsze i jest ułatwieniem zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Aby zakupy internetowe stawały się jeszcze przyjemniejsze dla obydwu stron wymiany, powstają platformy, które imitują targ, na którym znajdziesz oferty od wielu sprzedających – w ten sposób działa Marketplace, o którym dowiesz się więcej, czytając poniższy artykuł.

Marketplace to kolejny kanał dla sprzedawców internetowych, za którego pośrednictwem mogą trafiać swoimi usługami do większej ilości klientów. Co to jest marketplace? W dosłownym tłumaczeniu jest to targowisko lub rynek i dokładnie w ten sposób działa, z tą różnicą, że za pośrednictwem internetu. Strona o takim przeznaczeniu ma na celu zbierać oferty od wielu sprzedawców w jednym miejscu, co ułatwia klientom zakupy. Dodatkowo platformy marketplace’owe udostępniają sprzedawcom infrastrukturę, umożliwiająca prowadzenie własnego sklepu internetowego.

Marketplace może być stroną, która oferuje produkty i usługi z konkretnej branży lub gałęzi przemysłu, jak np. OTOMOTO, Zalando lub Empik. Serwisami zajmującymi się obsługą klientów wykonujących usługi z różnych, niezwiązanych ze sobą kategorii są np.: Allegro, Morele.net, Ceneo czy Facebook Marketplace.

Sprzedaż na marketplace

Sprzedaż swoich produktów za pośrednictwem wyspecjalizowanych w tym kierunku serwisów jest przede wszystkim bardzo dużym ułatwieniem dla małych i średnich przedsiębiorstw, a także dla tych, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w e-handlu.

Marketplace pozwala na zwiększenie grupy potencjalnych klientów, poprzez możliwość dotarcia do szerszej grupy odbiorców. Dzięki temu Twoje produkty i działalność stają się bardziej rozpoznawalne – pojawianie się marki na platformach sprzedażowych działa niczym darmowa reklama.

Ponadto osoby kupujące często chętniej wybierają marketplace niż pojedynczego sprzedawcę, ze względu na bezpieczeństwo i zapewnioną ochronę ze strony platformy sprzedażowej.

Gdzie najlepiej sprzedawać w internecie?

Platformy funkcjonujące w postaci marketplace’ów są popularne na całym świecie i zdobywają coraz większą liczbę klientów. Sprzedawcy coraz chętniej korzystają z serwisu, który pozwala na oferowanie usług szerszej grupie odbiorców. Z kolei kupujący czuja się bezpieczniej, mają większe możliwości wyboru pomiędzy produktami, a także mogą porównywać między sobą oferty w przystępny sposób. W zależności od tego, jakie produkty chcesz sprzedawać i do kogo według ciebie powinny trafić, powinieneś zdecydować się na różne rodzaje platform marketplace.

Jeśli chcesz trafiać do jak największe grupy odbiorców albo Twoja działalność łączy w sobie kilka branż, zdecyduj się na platformy o szerokim spektrum działań, jak Amazon, Allegro, eBay, Ceneo lub Morele.net.

Jeśli masz zamiar trafiać tylko do konkretnych klientów, którzy wiedzą, czego szukają i potrzebują, a Twoja działalność dotyczy konkretnej branży lub niszy, wybierz marketplace, który specjalizuje się w konkretnej dziedzinie jak np. OTOMOTO, Zalando, Showroom lub Emag. Wybór platformy odpowiedniej dla Twojego biznesu może bardzo korzystnie wpłynąć na Twoją działalność, jeśli tylko klienci trafią na Twój sklep i zainteresują się Twoimi ofertami.